Flash-uri din sens opus

Titlu: Flash-uri din sens opus

Autor: Marian Godina

Numar pagini: 188

Editura: Curtea Veche

Am achizitionat-o din libraria online: Libris.ro

Urmaresc pagina de facebook a autorului, de ceva timp, si ii citesc cu interes cam toate povestile din trafic sau diferitele postari pe anumite teme. Pentru ca mi-a placut ce posteaza si pentru ca in cele mai multe cazuri sunt deacord cu opiniile lui , evident, mi-am dorit sa ii citesc si cartea. Nu stiam la ce sa ma astept, credeam ca voi gasi in ea doar povesti din trafic si ca o sa ma distrez copios pe seama lor, dar este mult mai complexa.

Jumatate din carte este despre viata lui, de la inceput si pana in prezent. Ii inteleg supararile in ceea ce priveste scoala (de politie) si serviciul si parca i-as citi gandurile sotului meu. Sotul meu lucreaza in acelasi sistem si se intalneste si el cu astfel de situatii. Ma bucur ca este un om integru si cu picioarele pe pamant. Il felicit pentru curajul lui,  de a tine piept tuturor si de a nu renunta, chiar si atunci cand i-a fost foarte greu sa faca fata unor situatii. Ma bucur ca nu a cedat presiunilor si ca a spus lucrurilor pe nume. Pentru lucrurile acestea oamnenii au inceput sa il iubeasca si sa il urmareasca. Tine-o tot asa, Marian!

Pentru partea, din carte, dedicata iubitelor nu vreau sa fac decat un singur comentariu: Mi-au placut poeziile :).

In cealalta jumatate de carte (prea scurta) ne povesteste cateva intamplari petrecute in trafic. Cateva dintre acestea m-au distrat si in acelasi timp m-au si intristat. La prima vedere poate parea o poveste amuzanta, dar te face sa te gandesti ca sunt situatii in care nu ai vrea sa te regasesti si oameni peste care nu ai vrea sa dai. Inca ma mai gandesc… Pe bune? Cum ar putea, cineva, sa reactioneze asa? Sunteti bolnavi! :)))

Mi-a placut foarte mult si partea in care desfinteaza anumite “mituri”, lansate de niste oameni care iau de bun tot ce citesc pe internet. Din pacate, este universal valabila treaba aceasta. Netu’ asta ne invata sa fim politisti, doctori, ingineri, de toate… si nu este un lucru neaparat bun. Ar trebui sa acceptam ca unii isi fac meseria pe care au invatat-o si ca nu le putem stii pe toate, mai ales atunci cand viata ne este pusa in joc.

Nu am facut decat niste comentarii generale pentru ca ar fi fost pacat sa va fac eu un rezumat si sa va privez de placerea de a o citi.  Aceasta carte contine de toate, povestile sunt expuse intr-un mod amuzant si firesc, asa ca nu aveti cum sa va plictisiti in timp ce o cititi. Mai mult decat atat, nici nu o sa va dati seama cat de repede o sa ajungeti la sfarsit, atat de bine o sa va prinda in poveste. O sa va intrebati doar atat: Si continuarea?