ceai verde negru de fructe de slabit
Sanatate si Ingrijire Personala

Beneficiile ceaiului – verde, alb sau negru

Beneficiile consumului de ceai merg mult dincolo de a te simți mai bine atunci când ești bolnav. Consumul de ceai poate ajuta la protejarea sănătății creierului, la îmbunătățirea sănătății inimii și chiar la prevenirea anumitor tipuri de cancer. Aici vă vom arăta toate beneficiile pentru sănătate ale consumului de ceai, astfel încât să vă puteți așeza cu ceașca preferată și să luați o înghițitură de sănătate.

Ceaiul este una dintre cele mai consumate băuturi din lume. Există două categorii principale de ceaiuri: ceaiuri regale și ceaiuri de plante. În plus, există ceaiuri aromate care combină o bază reală de ceai cu infuzii de plante.

Ceaiul adevărat

Ceaiurile regale sunt preparate din frunzele plantei de ceai cunoscute sub numele de Camellia sinensis. Aceste ceaiuri includ ceai verde, ceai alb, ceai oolong, ceai pu-erh și ceai negru. Deși aceste ceaiuri sunt făcute din aceleași frunze ale plantei Camellia sinensis, diferența de culoare și aromă provine din procesul de producție.

Ceaiul verde și ceaiul alb sunt adevăratele ceaiuri, care sunt cel mai puțin procesate. Aceste ceaiuri nu oxidează. Frunzele sunt recoltate și uscate pentru a evita reacția chimică care le conferă o culoare maro închis sau negru. Drept urmare, aceste ceaiuri își păstrează culoarea verde naturală și sunt considerate printre cele mai sănătoase ceaiuri.

Ceaiul negru este complet oxidat, în timp ce ceaiul oolong este oxidat doar parțial. Ceaiul Pu-erh este îmbătrânit și este considerat ceai post-oxidat. Aceste ceaiuri regale oferă o varietate de beneficii pentru sănătate, dar sunt considerate ușor inferioare ceaiului verde. Conținutul de cofeină al ceaiurilor reale variază între diferite tipuri și în funcție de modul în care a fost produs ceaiul.

Ceai din plante

Ceaiurile din plante se fac prin infuzarea fructelor, rădăcinilor, plantelor, frunzelor și a tulpinilor dintr-o varietate de plante cum ar fi mușețel, măceșe, pelin, anghinare, urzică, rooibos și multe altele. Ceaiurile din plante sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de ceaiuri din plante. Aceste ceaiuri au beneficii pentru sănătate care diferă de ceaiurile reale, deoarece conțin diverși compuși. Unele dintre cele mai populare ceaiuri de plante includ ceaiul de ghimbir, ceaiul de mentă și ceaiul de mușețel. Ceaiurile din plante nu conțin cofeină.

ceai de plante verde negru

Beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde si negru

Protejează sănătatea inimii

Cercetări recente, inclusiv studii pe animale, arată că consumul de ceai poate reduce semnificativ riscul de boli cardiace grave, inclusiv atacuri de cord și cheaguri de sânge. Ceaiul conține proprietăți antiinflamatorii care ajută la calmarea țesuturilor arterelor. Acest lucru ajută la minimizarea riscului de inflamație care poate restricționa fluxul sanguin și poate provoca coagulare.

Consumul de ceai poate ajuta, de asemenea, la scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului. Un studiu a constatat că persoanele care au băut patru sau mai multe cești de ceai verde în fiecare zi au avut un risc cu 32% mai mic de atac de cord și niveluri semnificativ mai scăzute de colesterol LDL rău.

Creșteți energia

Ceaiul verde conține o cantitate mică de cofeină care poate ajuta la creșterea energiei. Cantitățile mici de cofeină fac din ceaiul verde o alegere bună pentru persoanele care doresc să-și reducă aportul de cofeină.

Proprietățile energizante ale ceaiului verde sunt stimulate de un aminoacid cunoscut sub numele de L-teanină. Acest aminoacid încetinește absorbția cofeinei. Drept urmare, creșterea energetică a ceaiului verde este mai durabilă și mai stabilă decât cea a unei cești de cafea. Veți obține mai multă concentrare și energie fără efectele secundare nervoase sau prăbușirea când cofeina dispare. L-teanina crește, de asemenea, undele alfa din creier, ceea ce ajută la creșterea concentrației și oferă efecte calmante și relaxante.

Un ceai de slăbit poate ajuta la scăderea în greutate

Ceaiul verde poate ajuta la accelerarea pierderii în greutate datorită machiajului său chimic. Ceaiul verde conține aminoacizi care spun organismului să ardă grăsimile stocate. Cofeina din ceaiul verde ajută, de asemenea, la creșterea energiei, astfel încât să puteți trece mai bine prin antrenamente.

Studiile au arătat că aceste beneficii sunt mai pronunțate la persoanele de origine asiatică. Oamenii din alte origini pot vedea, de asemenea, o îmbunătățire a pierderii în greutate, dar într-o măsură mai mică decât alții.

Extractul de ceai verde este un supliment popular pentru slăbit, care este promovat pentru a accelera pierderea în greutate. Extractul de ceai verde este pur și simplu o formă concentrată de frunze de ceai verde. Bând ceai verde, puteți obține aceleași beneficii pentru pierderea în greutate ca și administrarea unui supliment.

Ceaiul verde vă ajută, de asemenea, să vă mențineți hidratat și vă poate satisface dorința de dulce. Ceaiul verde este o băutură fără calorii, deci puteți bea câte cesti doriți fără să vă simțiți vinovați. Înlocuirea băuturilor răcoritoare și băuturilor sportive cu ceai verde poate reduce caloriile și vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele de fitness mai repede.

Sprijină sănătatea mintală

Consumul regulat de ceai a fost legat de un risc mai mic de boli neurologice și de o scădere a nivelurilor de stres. Consumul de ceai verde s-a dovedit, de asemenea, promițător pentru prevenirea declinului cognitiv asociat cu boli ale creierului, cum ar fi boala Parkinson și boala Alzheimer. Ceaiul oferă efecte calmante naturale care pot reduce stresul și vă pot ajuta să vă relaxați după o zi grea.

Ceaiul conține antioxidanți care acționează pentru prevenirea stresului oxidativ, care poate deteriora celulele sănătoase. Antioxidanții din ceai elimină radicalii liberi cauzați de poluare și de alți factori care pot provoca stres oxidativ. Stresul oxidativ a fost legat de demență și depresie. Antioxidanții ajută, de asemenea, la curățarea organismului de toxine care pot provoca probleme de sănătate mintală. S-a dovedit că consumatorii de ceai au niveluri mai scăzute de stres și o stare de sănătate generală mai bună, cu un consum regulat.

Consumați cu încredere ceaiuri de mușețel, măceșe, pelin, anghinare, urzică, rooibos.

Gasiti mai multe informatii aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *